FOTO/VIDEO: Diva Vedrana Šimić i Milan Lucić maestralno otvorili IV. Napretkove dane u Tuzli
Jučerašnjim koncertom Vedrane Šimić, sopran i Milana Lucića, klavir maestralno su započeli IV. Napretkovi dani u Tuzli. Naša tuzlanska umjetnica Vedrana Šimić, sopran (1979., Tuzla, BiH) studij solo pjevanja započela je na Muzičkoj akademiji u Sarajevu, u klasi prof. Paše Gackić, a diplomirala na Muzičkoj akademiji u Zagrebu u klasi prof. Mire Zidarić-Orešković. Usavršavala se kod talijanskog vokalnog pedagoga Paola De Napolija i kod prof. Dunje Vejzović. Debitirala je 23.04.2004. u Operi Hrvatskog narodnog kazališta u Zagrebu i od tada do danas bilježi oko 90 gostovanja u toj opernoj kući. Nastupala je na scenama zagrebačke, riječke, splitske i sarajevske Opere u dvadesetak glavnih i naslovnih uloga. Na praizvedbi prve crnogorske opere „Balkanska carica“ Dionisija San Giorgio De Sarna godine 2008. (Cetinje, Crna Gora) pjevala je naslovnu ulogu. Nastupala je i koncertno sa Zagrebačkom, Sarajevskom i Beogradskom filharmonijom, te Simfonijskim orkestrom Hrvatske radiotelevizije, Simfonijskim orkestrom Crne Gore, Simfonijskim orkestrom Opere i Baleta u Tirani, Simfonijskim orkestrom Mostar, Orquestra Sinfônica do Teatro Nacional Cláudio Santoro (Brazil) i Orquestra Sinfônica do Paraná (Brazil) sa dirigentima kao što su N. Bareza, P. Dešpalj, I. Lipanović, M. Homen, L. Voltolini, A. Allemandi, Z. Juranić, K. Arp, N. Matošević, M. Sinkevich, T. Bilić, U. Lajovic, R. Homen, Č. M. Dušek, J. Marić, V. Kranjčević, A. Shatsky, A. Kojić, A. Kalajdžić, I. Repušić, J. Šego, T. Fačini, S. Dešpalj, D. Vučić, I. Vlajnić, D. Crescenzi, C. Cohen, M. Zumalave, V. Matvejeff, M. Helmrath, G. Marcianò, S. Scappucci, M. Arakaki. Na III i IV Festival de Ópera de Brasília u Brazilu, nastupala je na dva Gala koncerta Verdi/Wagner, tri izvedbe Tosce (Giacomo Puccini) u naslovnoj ulozi, zatim dva Gala Richard Strauss koncerta kao Saloma. Kao solistica nastupala je i na gostovanju Sarajevske filharmonije u Beču (Goldensaal Musikverein) i Donaubühne Tulln, National Concert Hall Dublin (recital), Operi u Tirani, Riječkim ljetnim noćima (recital), Festival Opatija, Makarskom kulturnom ljetu, Mostarskom proljeću, Sarajevskoj zimi, VaClaF-u etc. Za arhiv HRT snimila je 15 solo pjesama hrvatskih skladatelja Ivane Lang, Ferde Livadića i Milana Prebande, uz pratnju klavira i gudačkog orkestra. U ediciji hrvatski skladatelji HKD Napredak, podružnica Zagreb izdat je 2006. i CD sa solo pjesmama Milana Prebande. Za ulogu Madame Lidoine, opera „Razgovori Karmelićanki“, F. Poulenca bila je nominirana za Nagradu Hrvatskog Glumišta 2007. u kategoriji za izuzetno umjetničko ostvarenje do 30 godina. Dva puta je dobitnica je Nagrade „Štefanija Lenković“ HNK Zajc u Rijeci za najbolje ostvarenu žensku ulogu u opernom programu Kazališta za uloge Adriana Lecouvreur u predstavi „Adriana Lecouvreur“ F. Cilee, Manon Lescaut u predstavi „Manon Lescaut“ G. Puccinija i Donna Leonora u predstavi „Moć sudbine“ G. Verdija. Dobitnica je i Nagrade Hrvatskog glumišta (NHG) za najbolje umjetničko ostvarenje u operi, za ulogu Adriane Lecouvreur u operi „Adriana Lecouvreur“ F. Cilee. Od 2009. – 2018. imala je Status samostalnog umjetnika od Ministarstva kulture Republike Hrvatske. Član je Hrvatskog društva glazbenih umjetnika i HKD Napredak. Vanredni je profesor na Univerzitetu u Sarajevu – Muzička akademija, Odsjek za solo pjevanje.
Koncert “Hrvatska vokalna lirika” ponudio je mnogobrojna djela hrvatskih skladatelja kao što su Ivan pl. Zajc, Jakova Gotovca, Josipa Hatzea i mnogih drugih.
Vedrana uvijek s radošću nastupa u svojem rodnom gradu. “Kao i uvijek radost je bila nastupiti u svojemu rodnom gradu, među svojima i pod okriljem Napretka iz kojega sam i sama potekla prije više od 30 godina. Prvi moj solistički nastup je bio baš na Napretkovom koncertu, s “Ave Maria” od prof. Čestmira Mirka Dušeka, u siječnju 1994. godine. Publika nas je prigrlila svim srcem i doista smo se posebno osjećali, i kolega Milan Lucić, pijanist i ja. Prostor Međunarodne galerije portreta je krasan za ovakve programe, sudeći po prijemu i aplauzima, publika je željna ovakvih događanja.” izjavila je Vedrana za HTP.
Milan Lucić, klavir (1985., Zenica, BiH). Diplomirao je 2007., a zatim i magistrirao 2011. na Odsjeku za klavir na Muzičkoj akademiji Univerziteta u Sarajevu u klasi red. prof. Svetlane Chlaidze. Treći ciklus studija na Muzičkoj akademiji UNSA završava 2015., čime stječe zvanje doktora muzičkih umjetnosti iz oblasti klavira. Usavršavao se na majstorskim tečajevima kod renomiranih pijanista i pedagoga poput: J. Novotny, L. Pogorelić, G. Vidović, E. Tawaststjern, R. Gediga, D. Merlet. Sudjelovao je na tečaju komorne glazbe kod prof. Johannes i Edoard Kutrowatz (Baden, Austrija).